korpvistet.blogg.se

2017-03-30
14:43:34

Oracle of Shadows & Light

Jag hade ju tänkt skriva oftare här, men av olika anledningar har det inte blivit av. Men nu gör jag ett försöka att skriva något åtminstone.
 
Nyligen gjorde jag ett byte med en vän, olika tarot och orakellekar som vi inte har fått kontakt med av olika anledningar. De lekar jag bytte bort har jag aldrig riktigt fått kontakt med, inte ens bilderna har tilltalat mig riktigt. Så, sagt och gjort, vi plockade ihop lite olika lekar som vi kunde tänka oss att byta, bestämde vilka och så skickades de iväg från båda håll. En av de lekar jag valde var den här orakelleken, Oracle of Shadows & Light från Lucy Cavendish och det konstnärliga av Jasmine Becket-Griffith. Något gjorde att jag kände mig dragen till den, även om de här bilderna normalt inte är något jag dras till. Min tanke var väl att om jag inte får kontakt med den så får jag sälja den eller byta den mot något annat, men den här behåller jag nog.
 
I alla fall, jag beslöt mig igår för att jag skulle dra ett kort för en lite allmän uppfattning om vad dagen hade att erbjuda mig, om det var något speciellt att vara uppmärksam på. När jag blandar mina lekar på det sättet, så har jag för vana att titta på både översta och understa kortet. Det övre är något som är mer uppenbart som man kan se eller uppfatta ganska snabbt och det undre kortet kan vara något lite mindre uppenbart eller dolt. Mitt sätt att använda korten så inget någon måste ta till sig eller är något sorts krav. Korten jag drog talade om förändring och ett behov av att rensa upp omkring mig. Så mina tankar gick i banor av att, tja, det är vår och det finns en del saker som jag borde ta itu med i hemmet, men det är också den rent energimässiga reningen som kan krävas och förändringar på en personlig nivå så jag tänkte att vad som än händer, det händer.
 
Och det hände, bara inte på det sätt jag kanske hade tänkt mig. Min dotter och en av våra vuxna vänner kom ut från hennes rum och sa till mig att de hade sett något sorts kryp i hennes säng. Ett litet ett, men ett kryp. Så, det är vår, och alla möjliga sorts små varelser börjar vakna upp och jag bad dem visa mig, men naturligtvis hade det där lilla krypet försvunnit någonstans. Jag skulle antagligen ha gjort samma sak antar jag, om ett par jättar hade börjat skaka om mitt liv på det sättet *S* Dottern kunde inte tänka sig att vara i sitt rum även om krypet var så litet så det knappt var synligt så jag bad henne bara trycka ner alla sina gosedjur och sängkläder i några sopsäckar och ställa dem på balkongen tills vidare. Sagt och gjort, när det var klart, även madrassen åkte ut, så fortsatte jag att plocka upp annat skrot och skräp i form av en jättestor kartong som de har haft som koja och en massa annat, samlade ihop diverse utspralade spel och spelpjäser som kom fram och lite annat. Färdig med det så kom kattens hatobjekt fram, dammsugaren, den är en mycket suspekt sak även om den bara står där tyst och stilla, vem vet, den kanske går igång och anfaller? När jag då slutligen gick tillbaka till korten jag drog tidigare under dagen och läste igenom tolkningen av dem igen började jag skratta, det var helt klart en rening och den var både fysisk och energimässig. Det kändes som att vi hade mycket mera luft och rymd i hennes rum när jag var färdig, men det är fortfarande kvar dammtorkning och ta bort en del saker innan vårstädningen i hennes rum är färdig. Jag ser fram emot att se vad nästa dagens dragning av kort kommer att peka på och hur träffande det blir. Älskar dessa kort och boken som följde med dem.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: