korpvistet.blogg.se

2017-04-07
17:09:47

Shadow & Ligth igen

 
Jag vet, jag kunde skriva om någonting annat, men jag vet faktiskt inte vad just nu. De var några dagar när jag bara drog kort och inte skrev något, men det har att göra med lite familjeproblem faktiskt. Min mamma snubblade över ett stolsben och bröt lårbenshalsen igen, så jag och min bror har försökt hjälpa henne med det nödvändigaste i hennes hem och saker hon inte kan göra själv annars. Förhoppningsvis är hon tillbaka på fötterna snart igen. Något positivt är ju åtminstone att det är vår och att det inte kommer att vara en massa is och snö som håller henne inomhus medan hon läker.
 
Så, Oracle of Shadows & Light igen. Som jag sa, jag har dragit kort dagligen, förutom den dagen när mamma ramlade... Jag och min dotter var och hälsade på en del vänner så när hon ringde var vi inte alls beredda på något i den vägen. Det enda som poppade upp i mitt huvud efter hennes telefonsamtal var, jag drog inte några kort idag, undrar vilka det skulle ha varit? Snacka om att vara en total nörd ibland, men det är sant, och det gnager fortfarande i mina tankar att det skulle ha varit intressant att veta vad jag skulle ha sett eller tolkat det som. Om jag skulle ha sett några problem antingen i orakelkorten eller tarot, men jag kommer aldrig att få veta och kanske det är lika bra. Jag tycker inte om att gå omkring och oroa mig över saker jag inte kan göra något åt i alla fall, och kanske skulle det inte ha varit ett klart budskap heller så vad som än skulle hända kunde handla om precis vad som helst. Nu menar jag inte att det på något sätt står skrivet med stora bokstäver någonstans att "mamma kommer att ramla och bryta benet", men att man har en aning om att något som ställer till bekymmer för familj eller närstående är på gång och kan få effekter länge. Ni som lägger kort eller jobbar på liknande sätt förstår hur jag menar. Det var ändå illa nog det året när allting hände 2011 och då först min pappa dog, sedan min man och dottern går igenom en hjärtoperation. Jag visste att saker skulle hända, men jag avskrev det som att jag var rädd att något skulle hända min dotter, inte att något skulle hända min man, och till och med då hade jag budskap i korten och även en dröm som jag fortfarande kan minnas delar av. Och alla dom sa, klart som dagen, att det här skulle hända. Lätt att säga med alla fakta framför sig...
 
Jag drog några intressanta kort idag också, men jag vet fortfarande inte vad de kommer att visa sig vara. Tiden får utvisa, men jag har åtminstone fått gjort en del av vardagslivet som att köra några maskiner tvätt och unga fröken kom sig hem från skolan. Får väl se vad som hinner hända sedan. Vi brände inte vid muffinsarna som hon och en kompis bakade. Det var med blåbär och hallon och gudomligt goda. Solen skiner igen och varvar med lite mulet och snö i typisk april anda. Tror inte kanske att korten talar om något som ska hända just idag, mer något jag behöver känna till för att veta hur jag ska agera eller ställa mig till saker framöver. Vi får se, jag kanske skriver om det imorgon när jag låtit det bollas runt i hjärnan ett tag till.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: