korpvistet.blogg.se

2016-12-30
13:45:00

Tarot Experience

Jaha? tänker säkert någon vilsekommen läsare som råkar snubbla över denna blogg som fortfarande precis har börjat, vad menar människan med Tarot Experience?
 
Det här är helt enkelt givetvis, en fråga om tarot och dess många sidor. Det är så här, det finns ett italienskt förlag som heter Lo Scarabeo som ger ut bland annat tarotlekar och böcker och de senaste två åren har de genom Kickstarter skapat två projekt där de med hjälp av oss tarotnördar gett ut två av tre böcker så här långt. De är lite speciella eftersom de blandar in flera olika personer inom tarotvärlden och man kan välja olika nivåer som man vill stötta på, de enklaste och billigaste så får man i stort sett ett tack, men ju mer man bidrar med desto mer får man för sina pengar. Jag valde ett alternativ där jag dels fått boken Tarot Experience, men också några bilder som kommer från Eric Dunnes Tarot Apocalypse, en tarotlek som jag fick välja ur ett antal möjliga som heter Tarot of the Secret Forest och så en vacker påse med motiv från en tarotlek som jag nu inte minns namnet på tyvärr.
 
Nå, tänkte berätta om boken den här gången, tarotleken kan jag ta i nästa inlägg, det blir mindre gyttrigt då. Den här boken har jag väntat ett ganska bra tag på, men med tanke på att den först väntade på att slutdatumet för kampanjen skulle visa vilka nivåer den nått och så tryckning och sen distribuering så kanske det inte är så förvånansvärt. De som bidragit med material till boken är Giordano Berti, Tali Goodwin, Sasha Graham, Marcus Katz, Mark McElroy, Riccardo Minetti och Barbara Moore. Vi pratar 600+ sidor om lite mer avancerat innehåll till skillnad från Tarot Fundamentals som är den första boken och tar upp mer grundläggande saker kring tarot. Här tittar vi mer på personlig utövning, signifikatorkort, olika sätt att läsa korten, förflutet och framtid, lite nya tekniker, tarotläggning, hur man lägger för andra som exempelvis varför människor söker en läggning eller hur man hanterar sina kunder/klienters förväntningar och så en hel massa annat uppbackat med vackra bilder från olika tarotlekar och annat värt att titta på som är tarotrelaterat. Än så länge har jag bara bläddrat i den och lite kort läst en bildtext eller rubriker som lockat ögat lite extra. Men jag vet ju från den första boken att det är ingen idé att sträckläsa utan jag läser lite i taget så är det lättare att ta till sig.
 
När jag väl satt där med alla dessa saker samlade så ville jag ju ta lite kort på det hela, första dilemmat som uppstod var ljuset, eller bristen på det. Sen blev det för mycket ljus så det blänkte och så det tredje dilemmat - katten. Som de individer de är så har de något slags sjätte sinne för hur man bara måste vara ljust där det händer något viktigt... med resultatet att han givetvis både klev över och satte sig på boken och allt. Merkurius retrograd någon? Ja, det är helt enkelt en tid då det verkar som att planeten Merkurius "går baklänges" över himlavalvet och det sägs att det kan ställa till en del bekymmer i fråga om kommunikation, som till exempel internet, i relation med andra människor och så vidare. Mitt tydligaste tecken är att jag inte får fylla på mitt kontantkort till telefonen! Lite störande eftersom det gör ens tillvaro något begränsad i vissa avseenden. Nå, det löser sig väl får jag hoppas, helst före nyår.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: